Mégis hogyan lehetne helyettesíteni szabályosan, az adótörvények betartásával a pénztárgépet? A válasz egyszerű. Minden egyes eladásnál számlát kell kiállítani. A számlaadási kötelezettség mindenkire vonatkozik, aki vállalkozásban dolgozik. Az adóhatóság által elfogadott megoldás, hiszen eleget tesz a kötelezettségének. Ha számlát állít ki, nem kell nyugtát is adnia, így nem köteles pénztárgépet használni. Általában a web áruházak, nagykereskedések válasszák ezt a rendszert, hiszen a pénztárgép árak ebben az esetben is remekül alakulnak. A kiállított számlákról havonta kell a megfelelő nyomtatványon adatot szolgáltatni az adóhatóság felé. Ha számlázó programot használ, akkor beépített modulként tartalmazza a nyomtatványt. A programot bővíteni lehet készletnyilvántartó modullal, így a leltározás is kezelhetővé válik. Ezzel lehet kiváltani az online pénztárgép használatot. Az ajánlott számlázó programok között lehet A4 számlázó, A4 számlázó készletnyilvántartással és blokknyomtatós számlázó készletnyilvántartó változat. A cég igényétől megfelelően választható belőlük az online pénztárgép helyettesítésére.